Isnin

Cara Mengubati Penyakit Kayap Secara Semulajadi Dan Berkesan

ASSALAMUALAIKUM & SELAMAT SEJAHTERA

Kayap atau Shingles adalah jangkitan pada permukaan kulit yang disebabkan oleh virus varicella zoster. Virus varicella zoster adalah virus yang sama yang menyebabkan Chicken Pox (Cacar Air).




Selepas pulih dari Chicken Pox, virus ini akan kekal tidak aktif dalam sistem saraf pusat tubuh kita. Jadi, sesiapa yang pernah dijangkiti Chicken Pox sama ada kanak-kanak atau dewasa, boleh dijangkiti kayap.

Virus varicella zoster ini tergolong dalam kumpulan virus yang di panggil virus herpes. Itulah sebabnya kayap juga dikenali sebagai herpes zoster.

Virus herpes boleh bersembunyi di dalam sistem saraf dan boleh kekal hampir selama lamanya. Ia menunggu waktu yang sesuai iaitu ketika imun badan rendah untuk aktif kembali. Sebab itulah pentingnya kita untuk memastikan imun tubuh kita sentiasa berada di tahap maksimum.

Punca Penyakit Kayap

Kebanyakan pengamal kesihatan berpendapat, kayap berlaku apabila sistem imun tubuh lemah dan menyebabkan virus itu untuk aktif semula.


Punca Tercetusnya Jangkitan Kayap
  • Penuaan - Semakin berusia individu itu, tahap imun semakin rendah.
  • Individu yang mengidap penyakit berkaitan imun seperti HIV / AIDS.
  • Individu di bawah rawatan kanser (kimoterapi dan radioterapi).
  • Tekanan atau trauma - Tekanan psikologi dan emosi.
  • Ubat - Immunosuppressive drugs.
  • Pesakit selepas melalui pemindahan organ.
  • Kanak-kanak yang ibunya dijangkiti chicken pox di akhir kehamilan. 

Tanda-Tanda Kayap

Simptom kayap yang paling biasa adalah kulit menjadi menggelembung berisi air seperti melepuh (blister).

Selain itu, anda akan merasa sakit mencucuk-cucuk dan panas di bahagian tertentu kulit.


Simptom Awal
  • rasa sakit yang tidak tertahan, kebas-kebas dan gatal-gatal pada bahagian tertentu kulit.
  • Demam urat dan sakit kepala.
Simptom awal berlarutan sehingga 1-5 hari.

Lepuh / blister muncul
  • Selepas hari ke 5, ruam mula muncul pada bahagian tertentu kulit.
  • Ruam merah yang muncul mengembang menjadi lepuh berisi cecair gatal.
  • Ruam mungkin melibatkan muka, mata, mulut dan telinga.
  • kadang-kadang kulit yang melepuh bergabung membentuk jalur berisi air pada badan.
  • Lepuh yang baru akan sentiasa timbul dalam masa seminggu.
Kering berkeruping

Dalam 7 ke 10 hari, lepuh akan beransur-ansur kering dan membentuk keruping dan gugur dari tubuh. Parut-parut kecil mungkin terbentuk. Pada ketika ini, ruam tidak lagi berjangkit.

Jangkitan kayap biasanya mengambil masa 2-4 minggu untuk pulih sepenuhnya. Kayap boleh menjejaskan mata (dipanggil kayap optik) di mana virus akan menyerang satu saraf oftalmik dan menyebabkan rasa sakit pada mata. Dalam sesetengah kes, boleh menyebabkan kehilangan penglihatan sementara atau kekal. Sangat bahaya sehingga melibatkan masalah penglihatan.

Rawatan Kayap menggunakan Supplemen Semulajadi Yang Selamat Dan berkesan

Oleh kerana kayap ini lebih melibatkan sistem imun tubuh, jadi supplemen terbaik adalah set imun.

VIVIX

Vivix kaya dengan antioksidan dan resveratrol. Antioksidan yang sangat tinggi dalam Vivix Shaklee membantu meningkatkan tahap imun tubuh seseorang. Ini membantu melawan penyakit supaya sembuh dengan lebih cepat dan mengelakkan berlakunya serangan semula dalam jangka panjang.

NUTRIFERON

Dalam jangkitan kayap, tubuh kita di serang oleh virus yang sedia ada di dalam tubuh. Virus ini kembali aktif dicetuskan oleh beberapa punca antaranya ialah, imun tubuh yang rendah. 

Nutriferon bertindak dengan meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan sekaligus bertindak memantapkan kembali sistem imun tubuh kita.

VITAMIN C

Kandungan anti oksidan yang tinggi dalam vitamin C membantu meningkatkan pertahanan pesakit. Ini membantu pesakit sembuh lebih cepat dan mengelakkan jangkitan berulang.

Selain itu, vitamin C menggalakkan sintesis kolagen yang membantu membentuk struktur kulit yang sihat. Juga terbaik dalam merawat luka dan parut.

Selain daripada set imun, dicadangkan juga supplemen untuk saraf yang ada kaitan juga dengan penyakit kayap.

B COMPLEX

B Complex adalah vitamin yang bagus untuk kesihatan saraf dan memberikan effect penenang semulajadi kepada pesakit. Ini sangat membantu pesakit kayap yang mengalami masalah demam urat dan sakit-sakit badan (lenguh, kebas dan kejang).

LECITHIN

Lecithin dikatakan sebagai makanan otak dan saraf. Sangat bagus untuk pesakit kerana kayap ini berkait rapat dengan sistem saraf.

Testimoni kayap



 

Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnose, merawat, menyembuh atau mencegah penyakit tertentu. Tetapi produk nutrisi yang membantu badan melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan seterusnya membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik.


Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, boleh WhatsApp Mala 012-2280104 sekarang. Dan anda boleh rasakan sendiri kebaikannya...
Atau...
Walk-in terus Ke Cawangan Shaklee yang Berdekatan: Jika anda tinggal berdekatan dengan cawangan Shaklee, anda boleh terus ke cawangan Shaklee yang berdekatan dengan menggunakan ID saya: 1243479  [Normala Mat Tarmizi]
www.wasap.my/60122280104

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=629becdb594abad87e5ff4e1165489e1

Pengedar Shaklee Anda
Normala Binti Mat Tarmizi (Mala)
WhatsApp: 012-2280104
Personal FB: NormalaTarmizi
Instagram: malamasya

TERIMA KASIH

3 ulasan:

  1. Terima kasih di atas info yang puan kongsikan

    Master Recognition Rally Pullman Putrajaya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama. berkongsi ilmu untuk kebaikan bersama.

      Padam
  2. Halo semua, saya adalah Anyah dari Singapura. Saya hanya ingin lulus ini kepada semua orang yang sakit apa-apa jenis penyakit bahawa penyelesaian kepada semua penyakit adalah Dr Sagbo, saya telah sembuh oleh orang hebat ini Dr Sagbo Diba yang penyembuh hebat selepas saya telah melalui sakit. Saya tidak pernah tahu saya akan sembuh dari penyakit HIV ini dalam kehidupan saya kerana mereka mengatakan tiada ubat. saya penuh kegembiraan dan menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua untuk menghubungi lelaki ini untuk apa-apa jenis penyakit dan dia bersedia untuk membantu anda menyelesaikan masalah anda. Sekiranya anda berada di sana melalui mana-mana penyakit, sila hubungi beliau melalui alamat E-melnya: drsagbo6088@gmail.com saya menyimpan janji saya dengan berkongsi kesaksian ini, saya membuktikan semua yang mengatakan bahawa tiada penyembuhan yang salah menyebabkan saya baru sembuh ubat herba Dr Sagbo yang penyembuh hebat, matlamat saya adalah untuk terus berkongsi kesaksian tentang apa yang Tuhan gunakan untuk anda lakukan dalam hidup saya. anda boleh menghubungi dengan nombor ini dan whatsapp dia di +2347019642881.

    BalasPadam