Jumaat

Omega 3 Minyak Ikan Bagus Untuk Seisi Keluarga

ASSALAMUALAIKUM & SELAMAT SEJAHTERA

Memandangkan bulan Ogos ni ada promosi untuk Omega Guard Shaklee, Jadi saya nak buat ulasan tentang Omega 3 fish oil yang ramai lagi orang tak tahu tentang kebaikannya. 

Mula-mula sekali apa yang perlu kita faham ialah Omega 3 fish oil. Minyak ikan (fish oil) memang sangat popular di US. Bagi mereka, anak-anak mesti kena makan Omega 3. Jadi, mereka memang sudah ada kesedaran tentang kepentingan minyak ikan Omega 3 ni. 


Apakah Fungsi Atau Khasiat Omega 3?

Secara keseluruhannya, Omega 3 ni fungsinya sangatlah luas merangkumi:
  1. Kesihatan hati
  2. Fungsi otak
  3. Kesihatan sendi
  4. Kehamilan, kesuburan, pantang etc.

Pendek kata Omega 3 ni diperlukan untuk seisi keluarga. Setiap orang dalam keluarga perlu ambil Omega 3 untuk sebab yang berbeza. 

Omega 3 juga penting untuk fungsi mata. 

Selain itu, beberapa kajian telah menunjukkan lemak Omega 3 boleh membantu menguruskan keadaan psikologi dan tingkah laku kerana peranan mereka dalam fungsi neurotransmitter. 

Kajian telah menunjukkan Omega 3 mempunyai manfaat kepada gejala-gejala gangguan perhatian defisit hyperaktif (ADHD) yang termasuk pemprosesan emosi terjejas dan sifat-sifat anti sosial. 

Kajian-kajian lain telah menunjukkan kanak-kanak yang mengambil Omega 3 lebih cepat membaca. 

Kesan-kesan anti radang lemak Omega 3 juga telah di kaji sebagai rawatan berpotensi untuk keadaan yang terdiri daripada obesiti dan asma untuk jangkitan saluran pernafasan. 

Jadi, berilah Omega kepada anak anda. 



Apa Yang Perlu Kita Tahu Lagi Tentang Omega 3?

Ada banyak ribu minyak ikan di dunia ni. TAPI, macam mana nak menentukan minyak ikan Omega 3 yang terbaik?

4 cara nak tahu minyak ikan tu berkualiti tinggi.

Pertama
Syarikat berkualiti
Tidak semua minyak ikan di cipta sama. Cari syarikat yang boleh anda percayai dan memiliki sejarah pengeluaran berkualiti.

Kedua
Ikan kecil atau ikan besar?
Sebilangan kecil toksin tidak ada masalah dalam ikan kecil. Oleh itu, apabila ikan yang lebih besar makan beribu-ribu ikan kecil, maka terkumpul lebih banyak toksin. 
Apabila kita bergerak ke atas rantaian makanan, semakin besar ikan, semakin tinggi bioakumulasi terjadi. 
Minyak ikan yang diambil dari ikan kecil cenderung mempunyai bioakumulasi toksin yang rendah. 

Ketiga
Kesucian dan Keselamatan
Penyulingan molekul - proses yang meletakkan minyak ikan dibawah vakum - membolehkan ia mendidih pada suhu yang jauh lebih rendah untuk melindunginya dari kerosakan. 
Ini membolehkan EPA dan DHA dipisahkan daripada logam berat yang membolehkan toksin terjadi dikeluarkan. Proses ini juga mengurangkan bau dan memberi rasa yang sedap. 

keempat
Kemampanan
Ikan adalah penting dalam diet kita. Kita mesti memastikan mempunyai sumber yang baik pada masa depan. Syarikat yang bertanggungjawab akan memberi perhatian kepada saiz populasi dan had tangkapan dan mengelakkan penghasilan minyak ikan pada masa bertelur untuk kelestarian bekalan jangka panjang. 

Adakah Omega Guard Shaklee mematuhi 4 kriteria ni?

Jawapannya adalah YA.

No. 1
Shaklee memang mempunyai reputasi yang baik. 

No. 2
Sumber Omega 3 yang paling terbaik adalah daripada ikan-ikan yang bersaiz kecil seperti bilis kerana kurang tercemar. Semakin besar ikan semakin tinggi risiko pencemaran.

No. 3
Penghasilan Omega 3 melalui penyulingan berperingkat. Kenapa perlu lalui proses ni? Nak pisahkan kandungan EPA dan DHA dalam minyak ikan dari logam berat yang bahaya untuk kesihatan. 

No. 4
Syarikat yang menhasilkan minyak ikan Omega 3 ni berkolaborasi dengan NGO seperti Friends OF The Sea. Bukan setakat tangkap ikan dan tak fikir apa yang akan berlaku selepas itu. Dah fikir musim apa, berapa banyak, di mana nak tangkap ikan supaya ekosistem tak terjejas.

Itulah dia sebab kenapa Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik dan bergred farmaseutikal.  


Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnose, merawat, menyembuh atau mencegah penyakit tertentu.



Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, boleh WhatsApp Mala 012-2280104 sekarang. Dan anda boleh rasakan sendiri kebaikannya...

Atau...

Walk-in terus Ke Cawangan Shaklee yang Berdekatan: Jika anda tinggal berdekatan dengan cawangan Shaklee, anda boleh terus ke cawangan Shaklee yang berdekatan dengan menggunakan ID saya: 1243479  [Normala Mat Tarmizi]
www.wasap.my/60122280104
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=21f13a5b34b547642228fd4e9fc56a15



Pengedar Shaklee Anda

Normala Binti Mat Tarmizi (Mala)

WhatsApp: 012-2280104

Personal FB: NormalaTarmizi

Instagram: malamasya


TERIMA KASIH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan