Khamis

Turunkan Paras Kolesterol Dengan Phytocol ST

ASSALAMUALAIKUM & SELAMAT SEJAHTERA


Paras kolesterol yang tinggi boleh dialami oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia. Ia adalah masalah serius yang boleh meningkatkan risiko penyakit jantung iaitu pembunuh nombor satu di Malaysia.

Hakikatnya, semakin tinggi paras kolesterol, semakin tinggilah risiko yang dihadapi.

Sebab utama kenaikan paras kolesterol ini adalah berkait rapat dengan gaya pemakanan. Setiap hidangan kita mengandungi tahap kolesterol yang tinggi.



Kolesterol tinggi tidak semestinya ada pada orang yang gemuk atau tua sahaja, tetapi orang yang kurus dan muda pun boleh dapat terutamanya yang ada faktor keturunan dan gaya hidup yang tidak sihat seperti makan makanan berlemak, makanan tinggi sodium, merokok dan malas bersenam.

Siapa yang berbadan kurus tu jangan ingat tiada masalah kolesterol. Setahun sekali mesti buat ujian darah untuk periksa kesihatan kita terutamanya paras kolesterol.

Pada kebiasaannya, simptom-simptom kolesterol tinggi tidak dapat diketahui melainkan kita pergi membuat pemeriksaan di klinik. Tetapi, ada sesetengah tu timbul bintil-bintil putih sekitar mata seperti di dalam gambar. 


Antara simptom lain mungkin ada masalah kolesterol:
  • Masalah penafasan.
  • Sakit dada.
  • Pening.
  • Denyutan jantung tidak tetap.
  • Loya dan muntah-muntah.
  • Kebimbangan melampau.
  • Heartburn atau ketidakhadaman yang kerap.
  • Berpeluh dingin.
  • Berat badan berlebihan.
  • Sejarah keluarga.
Terdapat 2 jenis kolesterol iaitu:

HDL merupakan kolesterol baik.

LDL merupakan kolesterol jahat. 

Apabila paras kolesterol jahat terlalu tinggi, maka ia adalah musuh kita.

LDL juga di sebut "kolesterol Jahat" kerana ia menyumbat arteri, meningkatkan risiko serangan jantung dan strok.

HDL adalah "kolesterol baik". Kolesterol jenis ini mengikat kolesterol jahat dan membawanya ke hati, di mana ia di saring keluar dari tubuh.

Triglycerides bukanlah kolesterol tetapi jenis lain dari lemak yang terapung di dalam darah. Hampir sama seperti kolesterol jahat. Memiliki tingkat trigiycerides yang tinggi dapat meningkatkan risiko penyakit kardiovaskular. 

Apakah risiko kelosterol berlebihan? 

Lebihan kolesterol HDL itu akan menempel di dinding arteri menjadi plak. Ia menyempitkan arteri dan seterusnya arteri akan tersumbat. Ini juga akan mengakibatkan arteriosclerosis atau pengerasan arteri yang mana dari fleksibel yang biasa berubah menjadi lebih rapuh.

Plak boleh terbentuk di mana saja. Jika ia terbentuk di dalam arteri nadi di leher, itu adalah penyakit carotid artery. Jika ia terbentuk di dalam arterikoroner - yang mana memasuki otot jantung dengan darah - itu di sebut penyakit coronery artery.

Seperti semua organ, jantung memerlukan pasukan darah yang baik untuk bekerja. Jika tidak mendapat darah itu, kita akan terdedah kepada tekanan angin, yang mana akan menyebabkan rasa sakit seperti tertindih di bahagian dada dan gejala lain.

Jika pembekuan darah terjadi di otak, ia akan menyebabkan strok. Manakala, jika pembekuan berlaku di arteri koroner, maka ia akan menyebabkan serangan jantung.




Kolesterol yang tinggi di dalam badan akan mengakibatkan penyakit hati, tekanan darah tinggi dan ketidaksuburan. Juga meningkatkan risiko terkena serangan jantung dan angin ahmar.


Tips Untuk Kawal Paras Kolesterol
  • Kurangkan makanan berlemak dan tinggi sodium.
  • Banyakkan pengambilan sayur-sayuran, buah-buahan dan bijirin.
  • Tingkatkan aktiviti fizikal.
  • Kawal berat badan.

Bacaan normal kolesterol

Untuk menurunkan paras kolesterol secara semulajadi iaitu dengan pengambilan Phytocol-ST.


Apa itu PHYTOCOL-ST?
PHYTOCOL-ST Shaklee adalah formulasi proprietari yang berasakan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesan untuk penyekatan penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL.

Keistimewaan PHYTOCOL-ST
  1. Rumusan beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin.
  2. Membekalkan 2,000mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
  3. Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol LDL dalam lebih 80 kajian.
  4. Membekalkan 100% nilai harian fitosterol seperti yang disyorkan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  5. Tiada pengawet, pewarna atau pemanis tambahan.
  6. Semakin banyak fitosterol yang anda ambil, maka semakin kurang kolesterol yang dapat di serap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang anda untuk merendahkan paras kolesterol LDL.
Pyhtosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam SEL MEMBRAN TUMBUHAN. Ia menyerupai kolesterol dalam badan dan apabila kolesterol ini berjumpa, ia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan.

Sterols dan stenols ini akan menghalang kolesterol jahat (LDL kolesterol) dan akan merendahkan kolesterol jahat yang masuk ke dalam salur darah manusia yang boleh menyumbatkan salur darah.

Di dalam Phytocol-ST ada fitosterol. Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam usus.

Ini bermaksud, apabila kita mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh kita dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda.

Sterols dan stenols yang ada dalam makanan seharian kita seperti:
  • 200 batang lobak merah atau
  • 70 keping roti gandum atau
  • 425 biji tomato SETIAP HARI.
Mampukah kita nak MAKAN SEMUA INI?

Sebab itulah penting ambil Phytocol-ST.
Sterols mengurangkan kolesterol masuk ke dalam salur darah.

'The National Colesterol Education Program' mencadangkan penggunaan 2 gram phytosterol setiap hari boleh mengurangkan kadar kolesterol jahat (LDL) dalam badan.

Kepada mereka yang pernah menjalani pembedahan buang hempedu, disarankan mengambil Set Phytocol-ST dan Omega Guard kerana tugas hempedu adalah memproses kolesterol. Apabila hempedu sudah tiada, tugas itu di ambil alih oleh hati. Jadi bagi mengurangkan beban hati, ambillah Phytocol-ST dan Omega Guard.


Selain daripada mengamalkan gaya hidup sihat, untuk menurunkan paras kolesterol amat disarankan untuk mengambil Phytocol ST. Turunkan paras kolesterol anda sebelum terlambat.





Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnose, merawat, menyembuh atau mencegah penyakit tertentu. Tetapi produk nutrisi yang membantu badan melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan seterusnya membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik.



Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, boleh WhatsApp Mala 012-2280104 sekarang. Dan anda boleh rasakan sendiri kebaikannya...

Atau...
Walk-in terus Ke Cawangan Shaklee yang Berdekatan: Jika anda tinggal berdekatan dengan cawangan Shaklee, anda boleh terus ke cawangan Shaklee yang berdekatan dengan menggunakan ID saya: 1243479  [Normala Mat Tarmizi]
www.wasap.my/60122280104


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=6209d3873549a30e8e72459469532fd4

Pengedar Shaklee Anda
Normala Binti Mat Tarmizi (Mala)
WhatsApp: 012-2280104
Personal FB: NormalaTarmizi
Instagram: malamasya


TERIMA KASIH

 

2 ulasan: