Rabu

Atasi Migrain Tanpa Ubat


ASSALAMUALAIKUM & SELAMAT SEJAHTERA

Hari ini saya nak kongsikan sedikit info tentang migrain dan cara untuk atasinya tanpa ubat. Migrain ni bukan calang-calang sakitnya. Ada yang sampai hantuk kepala ke dinding. Bahaya tu.

Apakah itu migrain?

Migrain merupakan sakit kepala yang teruk dan berdenyut-denyut yang selalunya disertai sekali dengan rasa mual, loya, gangguan penglihatan dan lain-lain lagi.

Kebiasaannya, mereka yang mempunyai migrain akan mengalami gejala sakit kepala yang teruk pada sebelah sisi kepala sahaja.


Apakah punca migrain? 

Penyebab kepada serangan migrain masih tidak diketahui, namun dipercayai disebabkan oleh aktiviti otak yang tidak normal sehingga menyebabkan perubahan pada isyarat saraf, bahan kimia dan aliran darah dalam otak.

Faktor pencetus migrain:
  • Perubahan hormon pada wanita. Wanita cenderung untuk alami serangan migrain ketika datang haid.
  • Makanan seperti keju (yang di simpan lama), makanan yang masin, makanan yang di proses, makanan berlemak dan coklat.
  • Bahan tambahan dalam makanan seperti pemanis aspartame dan pengawet glutamat monosodium (MSG), yang terdapat dalam kebanyakan makanan.
  • Minuman beralkohol terutamanya wine dan minuman tinggi kandungan kafein.
  • Kurang atau terlebih tidur.
  • Terdedah kepada cahaya matahari secara berlebihan.
  • Tekanan emosi atau fizikal.
  • Ubat-ubatan seperti pil perancang dan vasodilators.
Biasanya, ramai yang ambil ubat tahan sakit atau PCM untuk kurangkan dan legakan migrain. Tetapi, pilihan terbaik tentulah kita kurangkan kebergantungan kepada ubatan seperti ini. Jadi, eloklah kita ubah dengan atasi migrain dengan pengambilan supplemen semulajadi.


Ini adalah cadangan supplemen untuk atasi migrain.



B Complex
Mengandungi vitamin B2 dan B6 yang terbukti dapat mengurangkan kesakitan akibat migrain. Ia juga berupaya merangsang pengeluaran hormon serotonin yang dikenali juga sebagai hormon gembira untuk melegakan stress, strok dan depresi.

Ostematrix
Mengandungi magnesium yang berfungsi mengawal pergerakan dalam salur darah, mengurangkan rasa sakit serta melegakan saraf stress yang menjadi punca migrain. Ia juga memberi kelegaan pada ketegangan otot dan menjadikan tidur yang lena dan berkualiti.

Omega Guard 
Membekalkan sumber asid lemak omega 3 yang melindungi sel-sel otak dan mengurangkan keradangan yang boleh membantu untuk mengurangkan kesakitan yang dikaitkan dengam migrain. Di samping itu, omega 3 didapati bermanfaat dalam mengurangkan kekerapan dan tempoh sakit kepala migrain.

TESTIMONI






Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnose, merawat, menyembuh atau mencegah penyakit tertentu. Tetapi produk nutrisi yang membantu badan melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan seterusnya membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik.
  

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, boleh WhatsApp Mala 012-2280104 sekarang. Dan anda boleh rasakan sendiri kebaikannya...

Atau...

Walk-in terus Ke Cawangan Shaklee yang Berdekatan: Jika anda tinggal berdekatan dengan cawangan Shaklee, anda boleh terus ke cawangan Shaklee yang berdekatan dengan menggunakan ID saya: 1243479  [Normala Mat Tarmizi]
www.wasap.my/60122280104

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=1530ff634b23607909249284ac7eda45

Pengedar Shaklee Anda

Normala Binti Mat Tarmizi (Mala)

WhatsApp: 012-2280104

Personal FB: NormalaTarmizi

Instagram: malamasya

TERIMA KASIH
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan